Takto si seniori nakopnú mozog

22.02.2019 09:00
potraviny, jedlo, hlava, mozog, myslenie, hlad
Správne fungovanie pamäte ovplyvňuje aj vhodný výber potravín. Autor:

Spomalené myslenie, strata koncentrácie a neposlušná pamäť môžu obrať seniorov o pohodlie a aktívny životný štýl. Ponúkame Vám zopár jednoduchých trikov na zlepšenie mozgových funkcií.

1. Základom je voda

Viac než 65 % ľudského tela tvorí voda a mozog nie je výnimkou. Zásobovanie tohto orgánu tekutinami je preto pre lepšie sústredenie nevyhnutné. Pri dehydratácii dochádza k únave organizmu a spomaleniu nielen fyzických, ale aj duševných funkcií. Okrem vody z vodovodu sa do pitného režimu skvele hodia nesýtené alebo jemne sýtené minerálne vody, bylinkové čaje, zeleninové šťavy a polievky.

2. Bez energie to nejde

Sacharidy patria k základným zdrojom energie. Delia sa na jednoduché cukry (glukóza), disacharidy (klasický cukor) a polysacharidy s dlhým reťazcom molekuly. Posledné menované sa po konzumácii štiepia na jednoduché cukry. Tento proces je však postupný a cukor sa zo zložitých sacharidov uvoľňuje do krvi pozvoľne. V takomto prípade bráni náhlym výkyvom nálady, prechádza úzkosti a nervozite. K základným zdrojom týchto cukrov patria celozrnné obilniny, pečivo, celozrnné cestoviny a natural nelúpaná ryža.

3. Nebojte sa cholesterolu

Vyhadzovanie vaječných žĺtkov z dôvodu obsahu cholesterolu je zbytočnou stratou peňazí. Vaječný žĺtok totiž obsahuje dve základné látky podporujúce koncentráciu a pamäť. Prvou z nich je cholín, ktorý je základnou súčasťou chemickej látky vyskytujúcej sa v mozgu, acetylcholínu. Ten zabezpečuje správne fungovanie pamäte, zlepšuje schopnosť učiť sa. Niektoré výskumy potvrdzujú, že cholín je skvelým pomocníkom aj u ľudí trpiacich Alzheimerovou chorobou. Lecitín má podobné účinky, osviežuje mozgové funkcie a prináša úľavu od napätia.

4. Rybí olej

Podceňovaný tuk si nachádza svoje uplatnenie aj v starostlivosti o mozog. K dispozícii je rybí olej vo forme roztoku, ale aj tabliet. Druhá alternatíva sa hodí najmä tým, ktorým rybacina príliš nevonia. Vďaka vysokému obsahu omega-3-mastných kyselín, a to najmä kyselín DHA a EPA, vitamínov A, D a E dokáže tento olej zabezpečiť pre mozog dostatok kvalitných výživných látok.

5. Vonia kakaom

Pochutnať si na teplom nápoji z kakaa nie je na škodu. Práve naopak. Povzbudzujúce prírodné alkaloidy obsiahnuté v tejto pochúťke, a to teobromín a malé množstvo kofeínu, pomáhajú udržiavať mozog v bdelom stave. Zrýchľujú tiež tok myšlienok, schopnosť reagovať na zložité i nebezpečné situácie. Okrem týchto látok sa kakao pýši obsahom dôležitých molekúl, ktoré sa v tele menia na hormón šťastia, serotonín. Táto chemická zlúčenina má upokojujúci efekt, navodzuje pocity dobrej nálady, pohody a bezpečia.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#mozog #pitný režim #pamäť #cholesterol #zdravie a prevencia #výživa pre mozog
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Začnite sa viac hýbať, vaše telo potrebuje pravidelný pohyb.
Pokúste sa byť viac kreatívny, len tak sa...

+ Prečistite si svoj organizmus, momentálne to potrebujete.
Všetky chyby sa dajú napraviť, preto sa zbytočne...