7 tipov ako si poradiť s chrápaním

30.01.2019 06:00
spánok, posteľ, senior, dôchodca
Spánková hygiena tvorí základ v boji proti chrápaniu. Autor:

Pílenie dreva. Takýto zvuk často pripomína chrápanie. Pri miernych formách pomôže zopár šikovných tipov, napríklad aj s tenisovou loptičkou.

1. Pomôže tenisová loptička

Odborníci odporúčajú, aby ľudia s týmito ťažkosťami nezaspávali a počas noci nespali na chrbte. Väčšina z nich sa stíši, ak sa uložia na bok. Pokiaľ máte tendenciu obracať sa v čase nočného odpočinku späť na chrbát, vyskúšajte jednoduchý trik. Do zadnej časti pyžama si dajte tenisovú loptičku, ktorá vám spanie na chrbte znepríjemní.

2. Menej liekov

Alkohol a lieky na spanie (sedatíva a hypnotiká) môžu prehlbovať chrápanie. Sedatíva a látky s relaxačným účinkom uvoľňujú svaly a tým zvyšujú aj riziko nepríjemného chrápania. Výbornými alternatívami sú čaje z bylín, a to najmä z mäty, lipy alebo rumančeku pravého.

3. Správne návyky pomôžu

Spánková hygiena tvorí základ v boji proti vyššie uvedeným ťažkostiam. Pripravte sa na 7 – 8 hodín pokojného spánku, vyvetrajte dokonale miestnosť, v ktorej spíte a vzduch pravidelne zvlhčujte. Pohovku, z ktorej sledujete televíziu, nepoužívajte na spanie. Pomôže aj vrecko levandule uložené pod vankúš.

4. Pozor na nos

Ak je upchatý, nastáva problém. Niekedy však lepší dôraz na nosovú hygienu nestačí a v nose bráni ľahšiemu dýchaniu prekážka. V tomto prípade je vhodné obrátiť sa na lekára. Niekedy postačí nosový sprej so zvlhčujúcim účinkom, inokedy mastičky z eukalyptu.

5. Trik s posteľou

Vraj postačí, ak časť postele, na ktorej máte položenú hlavu, zvýšite asi o desať centimetrov. V tomto prípade si môžete pomôcť viacerými vankúšmi či podložkou pod vankúš.

6. Pozor na váhu a cigarety

Telesná hmotnosť zvyšuje riziko chrápania. V tomto prípade platí priama úmera, čím viac kilogramov, tým je väčšia pravdepodobnosť výskytu problémov s chrápaním. Odborníci tiež odporúčajú zbaviť sa nadobro cigariet. Chrápanie je až štyrikrát častejšie u fajčiarov ako u ľudí, ktorí s týmto zlozvykom nemajú problém.

7. Starnutie a chrápanie

Lekári upozorňujú, že vo vyššom veku môže dochádzať k častejšiemu výskytu ťažkostí s chrápaním. Pripomínajú, že s pribúdajúcim vekom sa oslabujú svaly. Jazyk má tendenciu dostávať sa v dôchodcovskom veku do uvoľnenej polohy. Občasným ťažkostiam s „nočným pílením dreva“ tak v tomto prípade netreba pripisovať veľký význam.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#chrápanie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Momentálne stojí všetko na vás, sami sa musíte rozhodnúť.
Šetrite si peniaze, avšak doprajte si to, čo...

+ Nevylezte z postele skôr než si dostatočne oddýchnete.
Nepreháňajte to s prácou, začnite sa sústreďovať aj...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk